2008-12-29

Fototriss, Genom, Trekantigt, Kroppsdelar, 28/12

Morrn.
Sorry, men jag valde en bild av vart alternativ.....
Första bild av veckans tema, TREKANTIGT
är "kyrkan mitt i byn" där jag bor.
Bilden togs i lördags.
Klickbara bilder.

Andra bilden är ett av mina barnbarn fotad på "Junibacken"

ögonfärgen är äkta. Bilden kanske ligger en aning utanför temat, men genom skulle kanske funka.

kroppsdelar. Men det bjuder jag på......

Tredje bilden är från Skogskyrkogården i Stockholm.

Inte direkt pärleporten...............

Men går man igenom porten och går uppför backen så kommer man till

Heliga Korsets Kapell.

fotad den 7 dec. 2008

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hi, hi! Du gjorde som jag först tänkte själv, en av varje. Din kyrka ser fin ut, snyggt foto som tar in hela kyrkomiljön. Har inte tänkt på porten man går igenom för att ta sig på stenplattorna upp till Heliga korsets kapell. Men ditt barnbarns ögon som tittar upp, det fotot är läckert! I din triss vinner det klart för mig :-) Ja Junibacken är ett bra ställe att besöka, kanske snart dags för Tekniska museet..?
Vill önska dig ett Gott Nytt År!

Anonym sa...

Fina bilder. Jag röstar på den första. Väldigt vackert med frosten och allt det vita i träden!

annette sa...

Ja, en statsanställd får väl göra som han vill eller...

Fina bilder var det verkligen!

Ha det så gott!


annette

Anonym sa...

Vilken fin bild på kyrkan och snön. Önskar att det fanns snö hos mig med... :O

Anonym sa...

Härliga ögon

Synnøve. sa...

Jag säger som du, varför inte en av varje.
Fina bilder.
Kyrkan var vacker.
Ha det gott.
Synne.

Lilla Eken sa...

Oj, vet att jag hälsat på här hos dig tidigare, men minns inte att det var så mycket bilder. Ska kika lite mer vad du har på sidan...

Nej du, min Nikon D70 kan aldrig ersätta "väsk-kameran". Både tyngre och klumpigare. Men den ena utesluter inte den andra, eller hur? Ixus är spontan och kul, och D70:n har en helt annan briljans i färgerna. Roliga att fota med båda två, fast på olika sätt. :-)

Vad fotar du med då? (Kanske står här någonstans, ska som sagt kolla lite mer här hos dig.)

Tack för att du lämnade en kommentar! :-)
/liten ek

Anonym sa...

Lurigt att välja en bild per tema. :) Jag gillar verkligen bilden på kyrkan! Det är ett så fint ljus och vackert med frosten som smyckar stenarna och det andra.

Petra C sa...

Det var fina bilder och vilket bra initiativ att ta en bild av varje!
Ögonen är min favorit.